Card Stop Kaart verloren of gestolen |
070 344 344 (0,30 EUR/min) |
24/7 |
K’Ching deelt cookies uit wanneer je K’Ching gebruikt. Begin je al te
watertanden bij de gedachte aan lange vingers of chocoladekoekjes?
Jammer genoeg zijn onze cookies net wat anders. Het zijn kleine
bestandjes op je pc, tablet of smartphone.
Die cookies kunnen
echt zot veel. K’Ching gebruikt ze bijvoorbeeld om je identiteit te
controleren en om te weten hoeveel coole gasten en meiden de website
bezoeken. Maar we gebruiken ze ook om je een topbeleving te garanderen
op de K’Ching website en in de app. Dat kan doordat cookies kunnen
onthouden wat jij allemaal leuk vindt. Sommige cookies blijven op je
apparaat staan. Daardoor moet je niet altijd opnieuw dezelfde
informatie ingeven. Nice!
Meer weten over cookies? Check
hieronder de volledige cookieverklaring . Vraag hulp aan je ouders als
je iets niet begrijpt.
We vinden het belangrijk dat je onze websites en applicaties
(hierna afgekort als “app”) altijd optimaal kunt gebruiken. Daarom
stemmen we de inhoud graag beter af op je persoonlijke behoeften en
voorkeuren. Hiervoor gebruiken we verschillende technieken, zoals
cookies, pixels, SDK’s, local storage en soortgelijke technologieën
(hierna afgekort als “cookies”).
In deze cookieverklaring
leggen we uit wat cookies zijn, welke we gebruiken, hoe je je keuze
wijzigt en op welke manier KBC je privacy bewaakt.
Spreken we
in dit document over KBC? Dan slaat dat op één van de ondergenoemde
entiteiten (punt 5).
Cookies zijn kleine bestanden die je computer, smartphone of tablet bewaart als je een website bezoekt of een app gebruikt. In die bestanden wordt informatie opgeslagen, zoals je taalvoorkeur voor de website. Zo hoef je die niet bij elk bezoek opnieuw te kiezen.
De cookies die KBC plaatst zijn:
Meer informatie vind je ook terug in de gedetailleerde lijst met cookies.
KBC maakt een onderscheid tussen 3 soorten cookies:
Noodzakelijke cookies
Dat zijn cookies die veilig
mobiel bankieren garanderen, zorgen dat onze digitale oplossingen
correct werken en je gebruiksgemak verbeteren. Die cookies zijn
bijvoorbeeld noodzakelijk om je identiteit te controleren wanneer je
inlogt of om je taalkeuze bij te houden. Hiervoor hoef je geen
toestemming te geven. Je kunt die cookies niet weigeren, omdat ze
essentieel zijn om onze digitale oplossingen optimaal te laten werken.
Analysecookies
Dat zijn cookies die informatie
verzamelen om het gebruik van onze digitale oplossingen in kaart te
brengen. Ze laten KBC toe om onze digitale kanalen te verbeteren voor
al onze gebruikers. Dat gebeurt met antwoorden op vragen, zoals ‘Hoe
bereiken bezoekers onze digitale oplossingen?’ en ‘Hoelang worden onze
digitale oplossingen gebruikt?’.
Overige cookies
Dat zijn cookies die jou herkennen om je voorkeuren of je gedrag te registreren voor verschillende doeleinden:
KBC kan de gegevens uit overige cookies voor de hierboven beschreven doeleinden ook gebruiken voor zorgvuldig geselecteerde partners van KBC die producten of diensten aanbieden in de bank- en de verzekeringssfeer. Je vindt een actuele lijst op www.kbc.be/partners.
Meer informatie vind je terug in de gedetailleerde lijst met cookies.
We geven je zoveel mogelijk controle. Let op: weiger je cookies? Dan zijn sommige onderdelen van onze digitale oplossingen minder afgestemd op je behoeften en voorkeuren.
Hieronder vind je de verschillende opties.
Bij elke samenwerking met derden, waakt KBC erover dat derden je niet kunnen identificeren aan de hand van informatie die KBC verzamelt via cookies.
Als KBC persoonsgegevens verzamelt via cookies, gebeurt dat altijd in overeenstemming met de privacyverklaring. Daarom raadt KBC je aan om ook die verklaring door te nemen. Daarin lees je dat KBC bijvoorbeeld cookiedata gebruikt om modellen en statistieken te maken die ze nadien zowel generiek, op jou als individu of op niveau van je gezin toepassen of op een andere persoon.
KBC wil haar dienstverlening optimaal afstemmen op je behoeften en voorkeuren. Daarvoor voegt KBC persoonsgegevens, die zij via cookies verzamelt, toe aan de informatie die KBC al over je heeft. Omgekeerd voegt KBC een beperkte set van gegevens (zoals type klant, leeftijdsgroep, geslacht …) uit onze systemen toe om de digitale oplossingen te personaliseren. KBC doet dat alleen als je ons je toestemming geeft om cookies te gebruiken.
Als je cookies hebt geaccepteerd voor onze digitale oplossingen en later je keuze wijzigt:
Meer informatie over “informatie op maat” kun je in de
KBC-Privacyverklaring lezen.
Deze cookieverklaring geldt voor de hieronder vermeldde
vennootschappen van de KBC-groep.
De
verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens
is afhankelijk van de digitale oplossing die u bezoekt.
Wanneer je via onze digitale oplossingen doorgaat naar een website van een derde partij, dan is hun cookiebeleid van toepassing. Soms laadt KBC ook schermen van een derde partij op in onze apps. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je bepaalde “extra diensten” afneemt in KBC Mobile. Ook dan is het cookiebeleid van die derde partij van toepassing. Als dat het geval is, dan informeert KBC je daar op gepaste wijze over. Aangezien het eigen cookiebeleid van de derde partij van toepassing is, raadt KBC je aan om ook hun verklaring door te nemen.
Bij vragen of opmerkingen kan je terecht bij onderstaande
aanspreekpunten. Heb je een klacht over de uitoefening van je rechten?
Dan staat ons Klachtenmanagement voor je klaar. Je kan mailen, een
brief sturen of een bericht sturen via de elektronische kanalen van
KBC (o.a. website, Touch, Bolero Online of de Bolero App).
Kan
Klachtenmanagement je vraag niet beantwoorden? Contacteer dan de ‘Data
Protection Officer’.
KBC Bank NV - Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE
0462.920.226
Eerste aanspreekpunt: je KBC-kantoor, je
KBC-verzekeringsagent of mypersonaldata@kbc.be
Klachtenmanagement:
Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven of klachten@kbc.be.
Data Protection Officer:
KBC Bank NV, Group Data Protection Unit (Group Compliance), Havenlaan
2 1080 Brussel, of dataprotection@kbc.be.
CBC Banque SA - Avenue Albert 1er 60, 5000 Namen, België,
BTW BE 0403.211.380
Eerste aanspreekpunt: je
CBC-kantoor, je CBC-verzekeringsagent of gps@cbc.be
Klachtenmanagement: Avenue Albert Ier, 60 - 5000 Namur of gestiondesplaintes@cbc.be
Data protection
Officer: CBC Banque, Data Protection Officer (Group Compliance),
avenue du Port 2 1080 Bruxelles of dataprotection@kbc.be
KBC Verzekeringen NV - Professor Roger van Overstraetenplein
2, 3000 Leuven, België, BTW BE 0403.552.563
Eerste
aanspreekpunt: je KBC-kantoor, je KBC-verzekeringsagent of mypersonaldata@kbc.be
Klachtenmanagement:
Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven of klachten@kbc.be
Data Protection Officer: KBC
Bank NV, Group Data Protection Unit (Group Compliance), Havenlaan 2
1080 Brussel, of dataprotection@kbc.be
KBC Groep NV - KBC Groep NV - Havenlaan 2, 1080 Brussel,
België, BTW BE 0403.227.515
Zie aanspreekpunten bij
KBC Bank NV en CBC Banque SA.
KBC Asset Management NV - Havenlaan 2, 1080 Brussel, België,
BTW BE 0469.444.267
Klachtenmanagement: opr.am@kbc.be
Data protection Officer KBC Asset Management NV, Complaints Officer
(dienst Bedrijfsrisicobeheer), Havenlaan 2, 1080 Brussel of dataprotectionkbcam@kbc.be
KBC Fund Management Ltd - CPPI Team Sandwith Street, Dublin
2, D02 X489, Ireland, VAT No 450585
Klachtenmanagement Complaints Officer, KBC Fund Management Ltd.,
Sandwith Street, Dublin 2, D02 X489, Ireland of kbcfm.complaints@kbcfm.com
KBC Securities NV - Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW
BE 0437.060.521
Data protection Officer KBC
Securities, Data protection officer, Havenlaan 2, 1080 Brussel of
compliancegroup@kbcsecurities.be
KBC Autolease NV - Professor Roger Van Overstraetenplein 5,
3000 Leuven, België BTW BE 0422.562.385
Eerste
aanspreekpunt: drivercare@kbcautolease.be
Klachtenmanagement: klachten@kbc.be
Data protection Officer: KBC
Autolease NV, Data Protection Officer, Prof. R. Van Overstraetenplein
5, 3000 Leuven of dataprotection@kbcautolease.be
KBC Lease Belgium NV - Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven,
België, BTW BE 0426.403.684
Eerste aanspreekpunt: je
KBC-kantoor, je KBC-verzekeringsagent of mypersonaldata@kbc.be
Klachtenmanagement:
Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven of klachten@kbc.be.
Data Protection Officer:
KBC Bank NV, Group Data Protection Unit (Group Compliance), Havenlaan
2 1080 Brussel, of dataprotection@kbc.be.
KBC kan deze cookieverklaring in de toekomst altijd wijzigen, alleen de meest recente versie is van toepassing. KBC laat je ook weten wanneer er belangrijke wijzigingen zijn en vraagt om je toestemming als dat nodig is.
Laatste update: 29/02/2020